Έκθετοι οι πολιτικοί του
ξεπουλήματος
Το τελευταίο χρονικό
διάστημα όλο και γιγαντώνεται το κίνημα εναντια στο ξεπούλημα του αεροδρομίου
Χανίων, που περιλαμβάνεται στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης των αερολιμένων
της χώρας.
Την ώρα που η χαμηλού κόστους(low cost) Ευρωπαική εταιρεία Ryan Air επιλέγει
το αεροδρόμιο Χανίων ανάμεσα στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας ως βάση,
ανακοινώνοντας ρεκόρ προ κρατήσεων χαμηλού κόστους και υποσχόμενη 500.000
αφίξεις ετησίως στα Χανιά, με μια επένδυση της τάξης των 80 εκατομμυρίων ευρώ για
τα Χανιά…
Την ώρα που το αεροδρόμιο Ηρακλείου
παραμένει έξω από τα σχέδια των ιδιωτικοποιήσεων με αποτέλεσμα να παραμένει
ερωτηματικό αν χρειάζεται το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, αφού του Ηρακλείου θα
απορροφήσει όλους τους επιβάτες από Χανιά λόγω υψηλού κόστους που θα έχει λόγω
ιδιωτικοποίησης
Την ώρα που σύσσωμος ο χανιώτικος λαός και
οι τοπικοί παράγοντες τάσσονται εναντίον κάθε ιδέας ιδιωτικοποίησης του
αεροδρομίου που θα αποτελέσει μπουναμά στα χέρια του όποιου επενδυτή αλλά θα
δημιουργήσει έλλειμμα για τα Χανιά και τον κρατικό προϋπολογισμό, διώχνοντας
όλες τις εταιρείες low
cost και
εκτινάσσοντας στα ύψη τη χρήση του,
Οι μόνοι έκθετοι πλέον,
μένουν οι κυβερνητικοί βουλευτές των Χανίων, που και υπέγραψαν τα μνημόνια των
ιδιωτικοποιήσεων και φρόντισαν για το ξεπούλημα του αεροδρομίου του τόπου τους,
γνωρίζοντας την αντίθεση όλων των τοπικών παραγόντων πάνω στο μέτρο. Μόνη
εξαίρεση, ο κ. Μαρκογιαννάκης που υπέβαλε επερώτηση προς τον υπουργό ανάπτυξης
κ. Χατζηδάκη για το θέμα, ξενίζοντας μας, αφου πρώτα ψήφισε το μνημόνιο και
μετα αντιδρά στο ξεπούλημα του αεροδρομίου.( Πληροφορίες αναφέρουν ότι
πρόκειται να θέσει υποψηφιότητα για το Δήμο Χανίων στις προσεχείς δημοτικές
εκλογές)
Την πλήρη αντίθεσή τους
στην επικείμενη παραχώρηση σε Ιδιώτη – Επενδυτή, για εκμετάλλευση, του
Αερολιμένα Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννη», εκφράζουν σήμερα σε ανακοίνωσή τους ο
αντιεπριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης και οι Δήμαρχοι της
Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.
Στο ψήφισμα στο οποίο κατέληξαν, ζητούν την εξαίρεσή του αεροδρομίου από την προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση του Υπ. Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας ,Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για τους εξής λόγους:
Στο ψήφισμα στο οποίο κατέληξαν, ζητούν την εξαίρεσή του αεροδρομίου από την προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση του Υπ. Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας ,Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για τους εξής λόγους:
1) Υπό
τον έλεγχο του δημοσίου διακινεί περί τα 2 εκατομμύρια επιβάτες με καθαρά έσοδα
πάνω από 10 εκατ. ετησίως με διαχρονική αυξητική τάση, χωρίς να επιβαρύνει τον
Δημόσιο προϋπολογισμό.
2) Η
έναρξη των εργασιών της επέκτασης του κτιρίου και η δημιουργία νέου Πύργου
Ελέγχου – με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (ΕΣΠΑ) – είναι ζήτημα ημερών.
3) Οι
θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με μέριμνα ΥΠΑ – 115 Π.Μ. έχουν αυξηθεί από 8 σε
11 και έχει δρομολογηθεί από την ΥΠΑ η αύξηση 4 επιπλέον θέσεων.
4)
Εταιρία χαμηλού κόστους επέλεξε τα Χανιά για την λειτουργία της μοναδικής
βάσης στην Ελλάδα, προσθέτοντας 500.000 επιβάτες (αφίξεις–αναχωρήσεις). Επίσης
πολλές εταιρίες με ναυλωμένες πτήσεις (charter) έχουν επιλέξει τον Αερολιμένα
Χανίων λόγω του χαμηλού του κόστους υπό δημόσιο έλεγχο.
5) Το
σύστημα cute (τσεκάρισμα σε οποιαδήποτε θέση), που θα μειώσει τις ουρές στα
check in είναι στο τελικό στάδιο υλοποίησης, αναβαθμίζοντας τις
παρεχόμενες υπηρεσίες.
6) Το
αεροδρόμιο του Ηρακλείου παραμένει δημόσιο, και ορθά, με ισχυρή πιθανότητα να
απορροφήσει πτήσεις από το ιδιωτικό και ακριβό πλέον αερ/μιο Χανίων, τις οποίες
δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα συνολικά στο
Τουρισμό της Κρήτης.
7) Η
χρήση του αερ/μίου Χανίων είναι μικτή (πολιτική – στρατιωτική).
Στην ανακοίνωση καταλήγουν
ότι ο ιδιώτης επενδυτής δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω, αλλά αντιθέτως
θα προικοδοτηθεί με ένα αναβαθμισμένο αεροδρόμιο με μεγάλης έκτασης έργα που θα
υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα, μετατρέποντας το φθηνό και προσιτό αερ/μιο σε
ακριβό και απαγορευτικό για τις πτήσεις, με σοβαρές συνέπειες στην οικονομία
της Δυτικής Κρήτης.
«Συγχρόνως», συνεχίζει η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, «παρά το χαμηλό έως μηδενικό κόστος προσγείωσης και παραμονής των αεροσκαφών, εισφέρει 10 εκατ. κέρδη στο Δημόσιο ετησίως και μαζί με το λιμάνι Σούδας αποτελούν σημαντικούς αναπτυξιακούς πυλώνες της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης. Αλλωστε αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών είναι η αναγνώρισή του ως σημαντικού προορισμού και βάση από εταιρείες χαμηλού κόστους και υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος καθώς επίσης και η τελική δρομολόγηση έργων αναβάθμισής του, ύψους 100 εκατ. ευρώ, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Ολα αυτά η κυβέρνηση μέσω του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. τα θεωρεί 'προίκα' για την εκποίηση, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στην τοπική ανάπτυξη και ιδιαίτερα στον τουρισμό. Μάλιστα, ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Χατζηδάκης, προβάλλει τη δημιουργία εμπορικού κέντρου στο αεροδρόμιο ως θετικό στοιχείο, αγνοώντας τις συνέπειες στον εμπορικό κόσμο της πόλης».
Καταλήγοντας ότι «η Ομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Χανίων πιστεύει ότι οι Χανιώτες πρέπει να υπερασπιστούμε το αεροδρόμιο Χανίων προασπίζοντας συγχρόνως το μέλλον της τοπικής οικονομίας και τους μελλοντικούς όρους διαβίωσης των κατοίκων του τόπου μας». Καλεί «όλους σε κοινό αγώνα προκειμένου να αποτρέψουμε ένα ακόμα ολίσθημα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια αναγνωστών