Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Αυτοκίνητο υδρογόνου με εμπορικές προοπτικές απο το Πολυτεχνείο Κρήτης !


Αυτοκίνητο υδρογόνου, έτοιμο να βγει στην αγορά, κατασκεύασε ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης, ωστόσο η ελληνική νομοθεσία εμποδίζει την εμπορική αξιοποίηση του εντός συνόρων!

Το αμάξωμα του οχήματος είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα για να έχει χαμηλό βάρος, διαθέτει σασί αλουμινίου από ειδικά κράματα και κινείται από κυψέλες υδρογόνου, είναι αθόρυβο, και αυτό που παράγει ως αποτέλεσμα της κίνησης του είναι απλώς νερό, δηλαδή εκπέμπει μηδενικούς ρύπους.

Αν το ζητούμενο στη χώρα μας είναι η ανάπτυξη, αυτή τη στιγμή λείπει το θεσμικό πλαίσιο ώστε να επιτρέπεται η μαζική παραγωγή αυτού του οχήματος. Ακόμη και αν εμφανιστεί ενδιαφερόμενος επενδύτης δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει την

κατασκευή του Εco Racer στην Ελλάδα γιατί ο νόμος δεν το επιτρέπει!

Η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για την επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, έδωσε τη χαριστική βολή στην πολύπαθη αγορά αυτοκινήτου, προκαλώντας σωρεία νέων λουκέτων και κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας σε έναν κλάδο που μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν από τους δυναμικότερους της ελληνικής οικονομίας.

Ετοιμο για νέους διαγωνισμούς και διακρίσεις θα είναι σύντομα το αυτοκίνητο υδρογόνου -μηδενικών ρύπων- made in Greece, που κατασκευάστηκε πέρυσι στο Πολυτεχνείο Κρήτης!
 Αυτή τη στιγμή αναβαθμίζεται για να πάρει μέρος στον διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου της Shell που θα διεξαχθεί τον Μάιο του 2013 στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Πέρυσι είχε διακριθεί στον διαγωνισμό Shell Eco Marathon 2012 και κατετάγη 4ο στην κατηγορία των οχημάτων πόλης που κινούνται με υδρογόνο. Μετά τη νεότερη ανάπτυξή του από τα Εργαστήρια Εργαλειομηχανών και Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής του Πολυτεχνείου Κρήτης θα ονομάζεται ER13.
Εμπνευστές και δημιουργοί του είναι τα μέλη της ομάδας TUCer (Technical University of Crete Eco Racing) που απαρτίζεται από τον καθηγητή Νίκο Τσουρβελούδη, τον Πολυχρόνη Σπανουδάκη και τον Σάββα Πιπερίδη και τον Ιωάννη Τσινάρη από το τεχνικό προσωπικό του Πολυτεχνείου Κρήτης και τους φοιτητές: Ιωάννη Στρατηγό, Παναγιώτη Μπάζιο, Γιώργο Χατζηδάκη. Νέα μέλη της ομάδας είναι, επίσης, οι φοιτητές Αλέξανδρος Αμαργιανός, Αλέξανδρος Κραχτούδης και Βαγγέλης Τσιρογιάννης.

Το πρώτο όχημα της ομάδας κατασκευάστηκε το 2008, ενώ πέρυσι συμμετείχε με ένα εξ ολοκλήρου νέο όχημα, το ER12, στον διαγωνισμό Shell Eco Marathon 2012 και κατετάγη 4η στην κατηγορία των οχημάτων πόλης που κινούνται με υδρογόνο. Το μέλος της Ομάδας, Σάββας Πιπερίδης, μας λέει ότι το πρόβλημα της μετάβασης από το πρωτότυπο όχημα σε ένα εμπορικό μοντέλο παραγωγής, εντοπίζεται όχι τόσο στο θεσμικό πλαίσιο, όπως είχε παλαιότερα λεχθεί, όσο στην έλλειψη των απαιτούμενων κονδυλίων, επενδυτών.

 Θα γίνει φέτος διαγωνισμός στον οποίο θα συμμετέχετε; Αν ναι, πού θα γίνει, πότε και τι χαρακτήρα θα έχει;
Ο διεθνής διαγωνισμός στον οποίο συμμετέχει η ομάδα TUCer για έκτη συνεχή χρονιά είναι ο Shell Eco Marathon. Θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο του 2013 στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Είναι ένας διαγωνισμός οικονομίας στον οποίο η καλύτερη επίδοση αφορά τη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας.
  Θα συμμετέχετε με το ίδιο ή με άλλο όχημα; Πώς το έχετε ονομάσει και τι αναβαθμίσεις του κάνετε αυτή την περίοδο; 
Το όχημα ER13 που χρησιμοποιείται από την ομάδα σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε πριν από έναν χρόνο στα εργαστήρια Εργαλειομηχανών και Ευφυών Συστημάτων & Ρομποτικής του Πολυτεχνείου Κρήτης. Εκτός από τα βασικά τμήματά του, όπως το πλαίσιο, τον κινητήρα και το εξωτερικό κάλυμμα, τα οποία δε θα υποστούν αλλαγές, τα υπόλοιπα βελτιώνονται και ρυθμίζονται ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι επιδόσεις του. Είναι ένα ηλεκτρικό όχημα, χαμηλής κατανάλωσης και μηδενικών ρύπων, που χρησιμοποιεί ως καύσιμο υδρογόνο. Ιδιαίτερη βαρύτητα φέτος θα δοθεί στην ποιότητα κύλισης και τη βελτιστοποίηση του ενεργειακού συστήματος με στόχο ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση.
  Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του οχήματος;
Μηδενικοί ρύποι, ασφαλής σχεδίαση (βραβευμένη για δύο συνεχόμενες χρονιές - 2010/11), χαμηλή κατανάλωση, καύσιμο που μπορεί να παράγεται από αποκεντρωμένες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ελλάδα, δυνατότητα παραγωγής στην Ελλάδα.
  Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί εμπορικά;
Τα οχήματα που έχει κατασκευάσει η ομάδα είναι πρωτότυπα ηλεκτρικά οχήματα πόλης, χαμηλής κατανάλωσης. Οι προδιαγραφές τους αφορούν τους κανονισμούς του διαγωνισμού οικονομίας που συμμετέχει η ομάδα. Στα οχήματα εφαρμόζονται τα ερευνητικά αποτελέσματα των εργαστηρίων Εργαλειομηχανών και Ευφυών Συστημάτων & Ρομποτικής του Πολυτεχνείου Κρήτης που τα σχεδιάζουν και τα κατασκευάζουν. Μετά την εξαετή επιτυχημένη και βραβευμένη πορεία της, η ομάδα TUCer έχει αποδείξει ότι η κατασκευή αυτοκινήτου στην Ελλάδα και μάλιστα υπό τις αυστηρές προδιαγραφές του διεθνούς διαγωνισμού, είναι εφικτή. Χρειάζεται η ανάλογη χρηματοδότηση ώστε η εμπειρία μας από τα αγωνιστικά πρωτότυπα και τον διεθνή ανταγωνισμό, να οδηγήσει σε μια γραμμή παραγωγής για ένα διθέσιο, για παράδειγμα, ηλεκτροκίνητο όχημα αστικού κύκλου, χαμηλής κατανάλωσης και μηδενικών ρύπων, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ελλάδα.
  Παλαιότερα είχε αναφερθεί ότι το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα δεν προβλέπει την παροχή σχετικής έγκρισης για την κυκλοφορία ελληνικού οχήματος όπως το συγκεκριμένο. Ισχύει ακόμα αυτό το 'εμπόδιο';
Στην αρχή της πορείας της η ομάδα ήρθε σε επαφή με το Υπουργείο Μεταφορών στην Αθήνα με σκοπό να πάρει άδεια κυκλοφορίας για τα οχήματά της. Οι αρμόδιοι δεν είχαν ιδέα, δεν ήταν σε θέση να μας βοηθήσουν και η ομάδα δεν ασχολήθηκε άλλο με το θέμα αυτό.
  Ποιες διακρίσεις σε διαγωνισμούς έχετε ήδη πετύχει μέσα από αυτές τις κατασκευές;
Στην Ελλάδα η ομάδα TUCer έχει βραβευθεί για τις επιδόσεις της τον Μάιο του 2010 από το Πολυτεχνείο Κρήτης. Από τον Φεβρουάριο του 2012 αποτελεί μέλος του δικτύου 'Ακαδημαϊκή και Επιστημονική Αριστεία' του Υπουργείου Παιδείας και τον Σεπτέμβριο του 2012 συμμετείχε στο TEDx Academy στην Αθήνα. Από το 2008 συμμετέχει κάθε χρονιά στον διεθνή διαγωνισμό Shell Eco Marathon έχοντας βραβευθεί για δύο συνεχόμενες χρονιές, το 2010 και το 2011, με το πρώτο βραβείο για το ασφαλέστερο όχημα. Το 2012 η ομάδα πέτυχε στον διαγωνισμό την καλύτερη κατάταξή της στην 4η θέση της κατηγορίας της.


Πηγή: Χανιώτικα Νέα





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια αναγνωστών